.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تحقیقات ایرانی در درمان ام.اس....

تحقیقات ایرانی برای درمان ام.اس و آلزایمر با سلول بنیادی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که کمیته نورولوژی و سلول های بنیادی از دو سال پیش راه اندازی شده است، گفت: ازجمله فعالیت های این کمیته انجام تحقیقات برای درمان بیماری های ام.اس و آلزایمر با استفاده از سلول های بنیادی است که که از یک سال و نیم پیش شروع شده و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
     دکتر مسعود نبوی افزود: همچنین پروژه های مختلف دیگری نظیر ALS، فلج مغزی و اختلالات نخاعی در دست انجام است. در آینده هم تحقیقات بالینی را روی پارکینسون و برخی بیماری های عضلانی انجام خواهیم داد.
     عضو هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب ایران همچنین با اعلام خبر برگزاری بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از تاریخ 10 تا 13 اردیبهشت 92 در تهران گفت: در این کنگره مباحث داغ و جدیدی در حیطه های مختلف از جمله ام.اس، صرع، استروک یا سکته های مغزی، دمانس یا اختلال حافظه شناختی، نوروماسکولار، اختلالات حرکتی و جایگاه تغذیه در نورولوژی در نظر گرفته شده است.
     این متخصص مغز و اعصاب همچنین از معرفی 4 تا 6 کیس پیچیده و جالب که تشخیص های افتراقی دارند خبر داد و گفت: یک پانل تخصصی با موضوع «کاربرد سلول های بنیادی در نورولوژی» برای کنگره در نظر گرفته شده است که در آن فعالیت هایی که در زمینه سلول های بنیادی انجام شده یا در حال انجام است به اطلاع سایر همکاران در سراسر کشور خواهد رسید.
     نبوی افزود: دوگونه فعالیت در زمینه سلول های بنیادی سال هاست در کشور تعقیب و دنبال می شود؛ یک مورد آن کار روی حیوانات است که موسسه رویان در این خصوص پیشگام است و دسته دوم فعالیت ها به تحقیقات بالینی باز می گردد. 
     

منبع : ایران، شماره 5343 به تاریخ 29/1/92

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد