.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

داروهای ایرانی در عراق

وزارت بهداشت عراق: به داروهای ایرانی افتخار می کنیم


قائم مقام وزیر بهداشت عراق پیشرفت های دارویی ایران را چشمگیر توصیف کرد و گفت: گام های بلند ایران در تولید داروهای جدید تحسین برانگیز و مایه افتخار است.
    دکتر ستار جبار السعدی قائم مقام وزیر بهداشت عراق در راس یک هیئت در بازدید از شرکت تحقیقاتی - مهندسی توفیق دارو و چند شرکت داروسازی در جریان آخرین دستاوردهای داروسازی کشور قرار گرفت.
    در این دیدار دکتر جبار السعدی با اشاره به علاقه مندی این کشور به همکاری با این شرکت تحقیقاتی گفت: امسال دولت عراق یک میلیون دلار بودجه برای واردات دارو اختصاص داده است. 


    قائم مقام وزیر بهداشت عراق اظهار داشت: از اینکه ایران می تواند داروهای بیولوژیک که در انحصار خارجی ها بوده است را تولید کند مایه افتخار و مباهات ما است و ما در عراق آماده هستیم که در این زمینه توافقاتی داشته باشیم.
    ستار جبار السعدی خواستار این شد که ایران در کشور عراق کارخانه داروسازی بسازد و این مسئله را یک فرصت مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که به زودی محقق گردد.
    دکتر عطار مدیرعامل شرکت تحقیقاتی-مهندسی توفیق دارو در این دیدار از آمادگی این شرکت تحقیقاتی برای انتقال تکنولوژی و تجربه خود به عراق خبر داد.
    دکتر عطار اظهار کرد: شرکت ما دانش محور است و توانسته است دانش را به محصول تبدیل کند و در این راستا تاکنون 20 ماده موثر دارویی را در حوزه بیماریهای صعب العلاج وارد بازار کرده است.
    عطار گفت: توفیق دارو هم اکنون در حال تحقیق و مطالعه درباره دارویی در سطح درمانی به وسیله ژن است.
    دکتر سید کاظم سجادی مدیر بخش فورمولاسیون شرکت توفیق دارو در این جلسه به شرح فعالیت های این شرکت دانش بنیان در صنعت داروسازی کشور به ویژه آخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه داروهای ام اس و سرطان پرداخت و گفت: این شرکت تحقیقاتی دارای بالاترین تاییدیه ها و استانداردهای جهانی است و ده ها اختراع در ایران و آمریکا به ثبت رسانده است ضمن آن که داروهای این شرکت از نظر کیفیت، قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارد.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد