.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

افسردگی در بیماران ام.اس

افسردگی در بیماران ام اس

افسردگی و بیماری ام اس نوعی رابطه پیچیده با هم دارند و هرکدام، دیگری را تشدید می کند. همچنین علائم ام اس و افسردگی در مواردی شبیه هم هستند و به همین دلیل، مشخص نیست که دقیقاً این علائم به دلیل خود بیماری است یا افسردگی.
    بروز افسردگی در افراد مبتلابه ام اس طبیعی است. در حقیقت علائم افسردگی در حدی که احتیاج به درمان و کمک گرفتن از پزشک باشد در نیمی از افراد مبتلابه ام اس دیده می شود.
    به عنوان مثال ام اس باعث می شود که فرد کمتر یا بیشتر بخوابد و احساس گیجی داشته باشد. ام اس باعث بروز خستگی غیرطبیعی می شود و کارایی فرد را کاهش می دهد. این مساله در بیشتر مواقع باعث بروز احساس گناهکاری می شود چرا که بیمار نمی تواند وظایف خود را در خانه و محل کار درست انجام دهد. همچنین نمی تواند کارهایی که دوست دارد مثل ورزش و فعالیت های فیزیکی مثل گذشته را انجام دهد. پس اگر شما بیماری ام اس دارید حتماً برای رفع افسردگی از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.
    
    علائم این نوع افسردگی موارد زیر را شامل می شود:
    احساس ناراحتی: فرد اکثر اوقات ناراحت، نگران و گریان است. این احساسات را خود فرد یا اطرافیان او متوجه می شوند.
    بی علاقگی: هیچ علاقه و میلی نسبت به چیزهایی که قبلاً دوست داشته ندارد.
    تغییر در اشتها: اشتهای فرد بسیار کمتر یا بیشتر از دوران قبل از بیماری می شود که بروز چاقی یا لاغری بدون رژیم خاص را در پی دارد.
    اختلالات خواب: برای خوابیدن ممکن است بسیار مشکل داشته باشد یا زیاد بخوابد.
    احساس خستگی: فرد دائم خسته است و برای انجام کارها انرژی کافی ندارد.
    احساس گناه: فرد احساس بی ارزش بودن و در نهایت گناهکار بودن دارد.
    مشکلات شناختی: در موارد پیشرفته تر بیماری، فرد در انجام فعالیت های روزانه و هنگام تصمیم گیری، تمرکز و ساماندهی افکار با مشکل مواجه می شود.
    افسردگی این افراد، ممکن است به دلیل تشخیص بیماری باشد. همان طور که این علائم و شرایط جدید توانایی های فرد را محدود می کند باعث ایجاد افسردگی نیز می شود. این افسردگی ممکن است به دلیل شرایط سخت و استرس هم باشد. طبیعی است که فرد مبتلابه ام اس به دلیل شرایط بیماری و نداشتن زندگی عادی و طبیعی این حس را خواهد داشت. واکنش دوستان و بویژه همسر بیمار، می تواند در ایجاد یا بهبود افسردگی بسیار کمک کند.
    تحقیقات نشان می دهد که 50 درصد مبتلایان به ام اس، علائم افسردگی خفیف یا شدید را دارند و 14درصد افرادی که ام اس دارند در تمام اوقات افسرده هستند.اگر این افسردگی درمان نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد کند.تنها راه مقابله با این شرایط، مراجعه به پزشک و تقویت اعتماد به نفس بیمار است. 


    

نظرات 4 + ارسال نظر
بیگانه دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 20:14 http://2khtarebade88.blogsky.com/

بیا پیش من!
حرفایه زیادی دارم که می خوام همه بشنوند!
خواهش؟

daniel corsa دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 23:32 http://www.2stane.com

سلام خسته نباشید
مرسی از مطلب های قشنگ ات

[لبخند]
-----------------
سایت دوست یابی و همسر یابی جوانان
http://www.2stane.com

امیر سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:28 http://www.mehrshad1365.persianblog.ir

سلام دوست گلم. وبلاگتو خوندم دیدم مطالبت بی بدیل هست برا همین خواستم باهات مشورت کنم می تونیم تبادل لینک کنیم؟ اگه آره پا رو چشام میذاری فقط بگو با چه اسمی لینکت کنم اگر هم دوس داشتی منو با عنوان مرجع مهندسین ایران (کتاب رایگان) لینک کن لطفا رتبه گوگلم هم 2 هست. [گل][گل][بوسه][بوسه]

راو پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:37

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد